Nissan liderem segmentu crossoverów w Polsce w 2016 roku.

 

2016 był kolejnym rokiem, w którym marka Nissan zanotowała najwyższą w Polsce sprzedaż

w segmencie crossoverów – w porównaniu do 2015 roku modele Juke, Qashqai oraz X-Trail

znalazły łącznie blisko o 22% więcej nabywców.

 

  


Największy wzrost w okresie styczeń-grudzień 2016 roku osiągnął flagowy Nissan X-Trail. Sukces
doskonale znanego na rynku silnika 1.6 dCi 130 KM oraz uzupełnienie gamy modelu o benzynową
jednostkę 1.6 DIG-T o mocy 163 KM zaowocowały aż 84-procentową dynamiką sprzedaży
w porównaniu z analogicznym okresem roku 2015. Wraz z początkiem 2017 roku ofertę modelu
uzupełnił 2-litrowy silnik wysokoprężny o mocy 177 KM i 380 Nm momentu obrotowego, co
pozwoli Nissanowi X-Trail pozyskać nowych klientów, poszukujących wyższych osiągów.

Bestsellerowy Nissan Qashqai, który w tym roku obchodzi swoje dziesięciolecie, nie zwalnia
tempa. W zeszłym roku do klientów w Polsce trafiło 7 706 sztuk, co oznacza wzrost o ponad 20%
w porównaniu z 2015 r. Model, który zapoczątkował w 2007 roku segment crossoverów, mimo
coraz to nowych konkurentów pojawiających się na rynku, wciąż jest najchętniej kupowanym tego
typu autem w Europie z łączną sprzedażą 2,3 mln egzemplarzy.

 


Miejski crossover Juke mimo 7-letniej już obecności na rynku wciąż z sukcesem zdobywa nowych
klientów. Dzięki oryginalnej stylistyce i bogatej ofercie personalizacji zarówno nadwozia, jak
i wnętrza, nabywca może stworzyć dla siebie unikalny egzemplarz, odpowiadający jego
indywidualnym preferencjom. W 2016 roku sprzedaż modelu Juke wzrosła w Polsce o 3,4%
w porównaniu z 2015 r.

 

 


W bieżącym roku głównym motorem napędowym marki pozostaną crossovery, ale początek roku
niewątpliwie należy do nowego Nissana Micra, który ze swoją odważną stylistyką, wysokiej jakości
wykończeniem wnętrza oraz licznymi innowacyjnymi technologiami ma wszystkie atuty, by stać
się ważnym graczem wśród miejskich hatchbacków.

 

Nissan w Europie
Nissan posiada jedną z najbardziej kompleksowych ofert w Europie spośród producentów samochodów
pochodzących z innych kontynentów. Firma zatrudnia ponad 17 000 osób w ramach swoich lokalnych działań
w zakresie projektowania, badań i rozwoju, produkcji, logistyki oraz sprzedaży i marketingu. W ubiegłym
roku w zakładach Nissana w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Rosji wyprodukowano ponad 660 000 samochodów,
w tym wielokrotnie nagradzane crossovery, pojazdy użytkowe oraz Nissany LEAF, najpopularniejszy
samochód elektryczny na świecie. Ogłoszona niedawno przez Nissana wizja inteligentnej mobilności jest
powiązana z realizowanym już celem całkowitego wyeliminowania emisji z pojazdów oraz śmiertelności w
wypadkach drogowych. Takie kompleksowe podejście wyznacza kierunek prac nad nowymi produktami i
technologiami, a najważniejsze decyzje firmy będą dotyczyły sposobów zasilania pojazdów, ich prowadzenia
oraz integracji ze społeczeństwem. Nissan stara się zdobyć pozycję najbardziej pożądanej marki azjatyckiej
w Europie.

* Źródło danych: PZPM na podstawie CEP (MSW)

 

 

 

 

www.budmatauto.pl

Inne aktualności
NOWY NISSAN QASHQAI. Oczekuj więcej. ODKRYJ GAMĘ POJAZDÓW UŻYTKOWYCH NISSANA
Pokaż wszystkie aktualności

Promocje

PROGRAM ASSISTANCE - OD DZIŚ KORZYSTASZ Z OCHRONY BEZ PRZERWY!

GWARANCJA I UBEZPIECZENIE PROGRAM... >